اندیکاتور متاتریدر 4 شناسایی پین بار Pin bar
الگویاب اندیکاتور

اندیکاتور متاتریدر 4 شناسایی پین بار Pin bar

بدیهی است که پینبار و دوجی می‌توانند سیگنال‌های معکوس کننده نمودار با کیفیت بالا را در اختیار معامله‌گران قرار دهند و بسیار سودمند و سودآور باشند. علاوه بر این، اندیکاتورPin bar بسیار انعطاف پذیر بوده و برنامه نویسان می توانند آن را به یک ربات معامله گر اضافه کنند.

تجزیه و تحلیل نمودار کندل استیک بخشی جدایی ناپذیر از تحلیل تکنیکال فارکس است و بسیاری از معامله گران آن را به طور مداوم انجام می دهند. معامله گران موفق زمان زیادی را صرف شناسایی کندل ها و الگوها کردند. اندیکاتور Pin bar متاتریدر 4 به عنوان یک اسکنر و آشکارساز برای کندل های پینبار عمل می کند و یک فلش رو به بالا یا پایین را بر اساس نوع کندل نشان می دهد. کندل پین بار یک الگوی معکوس کننده نمودار مهم در تحلیل تکنیکی مبتنی بر نمودار کندل استیک شبیه به Doji است. اغلب در بسیاری از اکسپرت ها یا ربات های معامله گر خودکار برای شناسایی تغییر روند گنجانده می شود.

 

الگوی کندلی پین بار یک الگوی معکوس کننده نمودار است. این کندل به راحتی قابل تشخیص است. این کندل دم ( که سنجاق یا سایه هم می گویند ) بلندی دارد. دم بلند پین بار نشان دهنده عدم پذیرش آن قیمت توسط معامله گران و معکوس شدن احتمالی جهت بازار است.

سیگنال های معاملاتی اندیکاتور متاتریدر 4 پین بار

سیگنال های معاملاتی اندیکاتور متاتریدر 4 پین بار

نمودار 30 دقیقه EURUSD بالا اندیکاتور Pin bar را در حال کار  روی چارت نشان می دهد. اندیکاتور،  پینبار را اسکن می کند و مکان آن را روی نمودار مشخص می کند. هنگامی که پین بار را پیدا کرد، اندیکاتور پین بار یک فلش رو به بالا با رنگ سبز یا یک فلش رو به پایین به رنگ قرمز ترسیم می کند.

معامله گران الگوهای کندلی می توانند پینبار را در جهت معکوس معامله کنند. پین بار نزولی دارای یک دم یا سایه بلند در سمت بالای شمع است زیرا نشان می دهد که خریداران قیمت را رد کرده اند. از طرف دیگر، پینبار صعودی دارای یک دم بلند در قسمت پایین شمع است که نشان دهنده رد قیمت فروشندگان است. معامله‌گران می‌توانند برای سفارش‌های SELL، حد ضرر را در بالای دم و برای سفارش‌های BUY در پایین دم حد ضرر قرار دهند.

اندیکاتور متاتریدر 4 Pin Bar فلش های ساده را نشان می دهد و معامله گر فارکس را نشان می دهد. این اندیکاتور برای معامله گران جدید فارکس که شروع به یادگیری الگوهای کندل استیکی کرده اند بسیار مفید است. معامله گران مبتدی فارکس می توانند از اندیکاتور به عنوان یک اسکنر و آشکارساز برای پیدا کردن سریع پین بار ها استفاده کنند. از سوی دیگر، معامله گران با تجربه می توانند از پینبار برای ترکیب آن با سایر الگوهای نمودار و الگوهای شمعدانی برای طراحی برنامه های معاملاتی استفاده کنند. علاوه بر این، این اندیکاتور در FXEA برای دانلود رایگان است.

معامله گران الگوی شمعدانی همیشه به دنبال دو نوع الگوی مختلف هستند، یعنی الگوی ادامه و الگوی معکوس. الگوهای معکوس بسیار مهم تلقی می شوند زیرا نشان دهنده پایان روند فعلی و امکان شروع روند جدید هستند. به خصوص پینبار و دوجی مطمئن ترین و مهم ترین الگوهای معکوس شمعدانی هستند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که معامله گران باید تمام الگوهای کندل استیک را با پرایس اکشن تأیید کنند. بسیاری از معامله‌گران تکنیکال از این اسکنر پینبار جهت خودکارسازی استراتژی های معاملاتی خود در اکسپرت ها استفاده می کنند.

نتیجه گیری

در واقع، اندیکاتور متاتریدر 4 پین بار ابزار مهمی برای هر معامله گر تکنیکال فارکس است. معامله گران الگوهای شمعی از این اسکنر و آشکارساز پینبار برای یافتن محل پینبار و معامله موفقیت آمیز آنها استفاده می کنند. بدیهی است که پینبار و دوجی می‌توانند سیگنال‌های معکوس با کیفیت بالا را در اختیار معامله‌گران قرار دهند و می‌توانند بسیار سودآور باشند. علاوه بر این، اندیکاتور بسیار انعطاف پذیر است زیرا برنامه نویسان می توانند آن را به یک اکسپرت اضافه کنند.

fxea.info
دانلود فایل

لینک مستقیم و کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *