اندیکاتور سیگنال دهی

اندیکاتور فارکس Fibonacci Pivots متاتریدر 4

یافتن بهترین سطوح حمایت و مقاومت برای معامله گران تازه کار و با تجربه بسیار مهم است. معامله گران از سطوح پیوت برای درک روند قیمت های فعلی استفاده می کنند. ترکیب سطوح پیوت با نسبت های فیبوناچی به معامله گران کمک می کند تا سطوح حمایت و مقاومت قوی را شناسایی کنند. نشانگر پیوت فیبوناچی حد ضرر و چندین نقطه سود برداری را ارائه می دهد. این امکان را به معامله گر می دهد که پس از تثبیت روند، بازار را دنبال کند.

بسیاری از معامله گران روز خود را با شناسایی سطوح حمایت و مقاومت شروع می کنند و سپس از نشانگرهای دیگر برای تأیید آنها استفاده می کنند. نشانگر سطح پیوت فیبوناچی برای MT4 به معامله گران کمک می کند تا بهترین سطوح حمایت و مقاومت را به صورت خودکار پیدا کنند.:

شناسایی روند بالقوه روز جزء وظایف ضروری است. سطوح پیوت با استفاده از حد بالا، حد پایین و ارزش بسته شدن روز قبل و تقسیم بر سه محاسبه می شوند. اگر قیمت ها زیر سطح پیوت روز قبل باشند، آنگاه روند به عنوان خرس گرا در نظر گرفته می شود. معامله گران در طول روز به دنبال عمل قیمت گاو گرا هستند اگر قیمت فعلی بالاتر از سطح پیوت باشد.

معامله گران تازه کار و با تجربه از اعداد فیبوناچی و اثربخشی آن ها در معاملات فارکس استقبال می کنند. معامله گران از اعداد فیبو برای استخراج بهترین سطوح حمایت و مقاومت استفاده می کنند. همچنین در معاملات، بازار داران از نسبت های فیبوناچی 38.2، 61.8 و 76.4 برای محاسبه سه سطح مقاومت و حمایت مختلف استفاده می کنند.

چگونه با نشانگر پیوت فیبوناچی برای Metatrader معامله کنید؟

اگر قیمت از سطح پیوت به سمت بالا عبور کند، آنگاه یک موقعیت خرید آغاز می شود. مقاومت های R1، R2 و R3 به ترتیب نقاط سود برداری از سود 1، 2 و 3 را تشکیل می دهند. معامله گران ممکن است در این سطوح به صورت جزئی سود خود را ثبت کنند. حد ضرر زیر حمایت S1 قرار می گیرد.

اگر قیمت به R1 برسد، حد ضرر می تواند به نقطه تعادل منتقل شود. اگر قیمت ادامه دهد و به R2 برسد، آنگاه حد ضرر می تواند به R1 منتقل شود و سپس به R2 و R3 منتقل شود همانطور که قیمت بیشتر پیش می رود.

فرمول محاسبه سطح پیوت و حمایت و مقاومت به شرح زیر است:

نقطه پیوت =  (حد بالای روز قبل+حد پایین روز قبل+ارزش بسته شدن روز قبل)/3

سطح مقاومت اول = نقطه پیوت +(حد بالای روز قبل-حد پایین روز قبل)*0.382

سطح حمایت اول = نقطه پیوت-(حد بالای روز قبل-حد پایین روز قبل)*0.382

سطح مقاومت دوم = نقطه پیوت+(حد بالای روز قبل-حد پایین روز قبل)*0.618

سطح حمایت دوم = نقطه پیوت-(حد بالای روز قبل-حد پایین روز قبل)*0.618

سطح مقاومت سوم = نقطه پیوت+(حد بالای روز قبل-حد پایین روز قبل)*0.764

سطح حمایت سوم = نقطه پیوت-(حد بالای روز قبل-حد پایین روز قبل)*0.764

پیوت ها با استفاده از داده های روز قبل محاسبه می شوند، پویایی بازار ممکن است تغییر کند و لزوماً روند را طبق پیوت دنبال نکند. سطوح حمایت و مقاومت بر اساس اعداد فیبوناچی هستند و یک ارزش ریاضی دارند.

نتیجه گیری:

هر دو نشانگر قدرت را به حمایت و مقاومت اضافه می کنند؛ با این حال، برای معامله موفق نیاز به تأیید بیشتر با استفاده از عمل قیمت وجود دارد.

fxea.info
دانلود فایل

لینک مستقیم و کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *