معرفی و دانلود اندیکاتور متاتریدر 4 Vortex برای فارکس
اسیلاتور اندیکاتور روند

معرفی و دانلود اندیکاتور متاتریدر 4 Vortex برای فارکس

اندیکاتور Vortex برای متاتریدر 4، جهت روند و قدرت روند در بازار فارکس را مشخص میکند و سیگنالهای معاملاتی “خرید” و “فروش” را ارائه میدهد. این اندیکاتور دارای دو خط ساده است که همیشه در حال نوسان هستند. معاملهگران از این خطوط برای شناسایی شروع یک روند جدید و بهترین نقاط برگشت استفاده میکنند. اندیکاتور Vortex برای دیتریدرها و معاملهگران روندی بسیار مفید است و میتواند در چندین روش معاملاتی استفاده شود.

سیگنال گیری از اندیکاتور Vortex

سیگنال گیری از اندیکاتور Vortex در متاتریدر 4 فارکس

نمودار GBPJPY H1 نمونهای از استفاده از اندیکاتور Vortex در متاتریدر 4 را نشان میدهد. این اندیکاتور دارای دو خط است؛ خط V+ نشاندهنده روند صعودی و خط V نشاندهنده روند نزولی است. رنگ خط V+ در این نمودار آبی و رنگ خط V قرمز است. معاملهگران فارکس میتوانند این اندیکاتور را از سایت Fxea رایگان دانلود کنند و بر روی هر بازه زمانی و ابزار معاملاتی اعمال کنند.

سیگنالهای معاملاتی اندیکاتور Vortex در درجه اول بر اساس عبور خطوط از یکدیگر هستند. بنابراین، معاملهگران فارکس میتوانند در صورتی که خط آبی از خط قرمز به سمت بالا عبور کند، خرید کنند. به عبارت دیگر، معاملهگران میتوانند با تقاطع خط قرمز و خط آبی در جهت نزولی به فروش بپردازند. معاملهگران میتوانند معاملات را حفظ کنند و با سیگنالهای معاملاتی مخالف، خارج شوند.

Vortex اندیکاتوری برای تسخیص روند

اندیکاتور Vortex برای تشخیص روند، برای معاملهگران حرفهای بسیار مفید است. از طریق رنگ خطوط در بخش بالای این اندیکاتور، معاملهگران میتوانند جهت روند را به راحتی تشخیص دهند. اگر خط آبی در بخش بالا قرار داشته باشد، نشان دهنده وجود روند “خرید” است. به طرفی، حضور خط قرمز در بخش بالایی نشاندهنده روند “فروش” است. این سرنخهای بصری به معاملهگر کمک میکنند تا روند را دنبال کرده و در جهت روند باقی بمانند.

یکی دیگر از جنبههای حیاتی اندیکاتور Vortex در متاتریدر 4، ارائه قدرت روند به معاملهگران فارکس است. انحراف خطوط این اندیکاتور از یکدیگر، قدرت روند را نشان میدهد. همچنین، فاصلهی حرکت خط این اندیکاتور از نقاط میانی، به طور موثر قدرت روند را نمایش میدهد. اگر خط این اندیکاتور از روند بسیار دور شود، معاملهگران فارکس آن را یک حرکت قوی میدانند. به علاوه، انحراف جزئی بین خطوط این اندیکاتور، روند ضعیف را نشان میدهد.

معاملهگران مبتدی هم میتوانند از شناسایی شروع یک روند جدید سود ببرند وهم میتوانند نقاط برگشت اولیه را تشخیص دهند. از سوی دیگر، معاملهگران حرفه ای میتوانند تنظیمات اندیکاتور را تغییر دهند و سیگنالهای معاملاتی را کاهش داده تا از معاملات با سیگنالهای روندهای ضعیف جلوگیری کنند. با این حال، معاملهگران باید توجه داشته باشند که افزایش مقدار تنظیمات اندیکاتور ممکن است سیگنالهای تاخیری ایجاد کند. همچنین، هر جفت ارز باید تنظیمات مختص به خود را داشته باشد، بنابراین معاملهگران پیشرفته باید بهترین تنظیمات را برای هر ابزار معاملاتی تشخیص دهند.

نتیجه گیری

به طور کلی، اندیکاتور Vortex در متاتریدر 4 بهترین اندیکاتور روند برای معاملهگران روزانه و بلندمدت است. زیرا این اندیکاتور تمام جنبههای روند، شامل جهت روند و قدرت روند را پوشش میدهد. علاوه براین، کراس خطوط این اندیکاتور ارائهدهنده سیگنالهای معاملاتی روند است.

fxea.info
دانلود فایل

لینک مستقیم و کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *