معرفی و دانلود اندیکاتور متاتریدر 4 Keltner Channel فارکس
اندیکاتور روند سیگنال دهی

معرفی و دانلود اندیکاتور متاتریدر 4 Keltner Channel فارکس

یک اندیکاتور تکنیکال متشکل از دو باند است که بالا و پایین تر از میانگین متحرک اندیکاتور قیمت بوده و عرض آن به عنوان کسری از میانگین تغییر قیمت برای دوره تعیین می شود. نویسنده این روش Chester W. Keltner ( 1909 – 1998 ) است که آن را در کتاب خود “چگونه در بازار سهام پول درآوریم” در سال 1960 منتشر کرد.

آیا در تشخیص روند فعلی بازار با مشکل مواجه شده اید؟ شاید بارها عبارت “همیشه با روند معامله کن” را شنیده باشید، اما حتی نمی دانید چه زمانی بازار در یک روند صعودی یا نزولی قرار دارد. آنچه شما نیاز دارید اندیکاتور کانال Keltner (KC) برای متاتریدر 4 است.

اندیکاتور کانال Keltner در متاتریدر 4

اندیکاتور Keltner Channel برای متاتریدر 4

اندیکاتور کانال Keltner از سه باند بر روی پلت فرم متاتریدر 4 تشکیل شده است که دو باند به عنوان باند بالا و پایین عمل می کنند. باند سوم در وسط دو خط دیگر باقی می ماند. بسته به تنظیمات مورد استفاده برای اندیکاتور، قیمت معمولاً در باندها به بالا و پایین حرکت می کند.

مزایای استفاده از اندیکاتور keltner channel

یکی از رایج ترین کاربردهای کانال کلتنر، تعیین روند بازار است . هنگامی که کانال به سمت بالا می رود، نشان دهنده یک روند صعودی است. و هنگامی که به پایین می رود، نشان دهنده یک روند نزولی است.

کانال Keltner نه تنها روندهای اصلی را به طور منحصربفردی تشخیص می دهد، بلکه می تواند برای شناسایی تغییر روند بالقوه واقعی نیز استفاده شود .

کانال Keltner اندیکاتورهای رقیبی دارد که بیشتر کارهای آن انجام می دهند. یکی از رقبای نزدیک آن اندیکاتور باندهای بولینگر است.

اما مزیت کانال کلتنر نسبت به این اندیکاتورهای رقیب در فرمول محاسبه آن قرار دارد. و به دلیل این فرمول، اندیکاتور، در تنظیمات پیش فرض خود، خیلی نزدیک به بازار واکنش نشان نمی دهد. دلیل آن مقاومت بیش از اندازه اندیکاتور در برابر سیگنال های بریک آوت نادرست یا فیک است. معامله گر می تواند تنظیمات را تغییر دهد تا کانال سریعتر یا کندتر به بازار واکنش نشان دهد.

محاسبات اندیکاتور  کانال Keltner چگونه است ؟

اندیکاتور KC از داده های EMA ( میانگین متحرک نمایی ) و ATR ( متوسط محدوده واقعی ) برای محاسبه باندهای خود استفاده می کند.

باند بالایی : EMA + (Multiplier * ATR)
باند پایینی : EMA – (Multiplier * ATR)
باند میانی : EMA

این کانال از EMA استفاده می کند زیرا اندیکاتور، جدیدترین تغییرات قیمت را در نظر می گیرد. دوره EMA پیش فرض، 20 دوره است. EMA بزرگتر منجر به تاخیر بیشتر کانال کلتنر می شود. برعکس، EMA کوچکتر منجر به یک کانال حساس تر می شود.

ATR برای ارائه تصویری از نوسانات اخیر قیمت در یک زمان مشخص در محاسبات وجود دارد. پارامتر ATR پیش‌فرض برای محاسبه 10 است. ضریب برای تعیین عرض کانال استفاده می‌شود. ضریب های بزرگتر منجر به کانال های گسترده تر و ضریب کوچکتر منجر به کانال های باریک تر می شود. ضریب پیش فرض برای کانال Keltner در متاتریدر 4 برابر با 2 است.

نحوه معامله با اندیکاتور کانال Keltner

اگرچه معامله‌گران حرفه ای ممکن است کاربردهای دیگری برای این اندیکاتور داشته باشند، با این حال، بیشتر استراتژی‌های محبوب برای معامله با این اندیکاتور به شرح زیر است:

حمایت و مقاومت های پویا در روندها

این استراتژی به شما کمک می کند تا روندهای بازار را تعیین کرده و با آنها معامله کنید. زاویه کانال نشان دهنده روند بازار است.

تشخیص روند صعودی با اندیکاتور Keltner Channel متاتریدر 4

کانال صعودی نشان می دهد که بازار در روند صعودی قرار دارد و کانال نزولی می گوید بازار در روند نزولی قرار گرفته است.

ادامه دار بودن روند صعودی کانال Keltner اندیکاتور متاتریدر 4

روشی که نشانگر KC یک روند صعودی را نشان می دهد، به این صورتی است که قیمت خود را به نیمه بالایی کانال محدود میکند. و گاهی اوقات، قیمت بین باندهای بالا و میانی نوسان می کند.

شناسایی روند نزولی با اندیکاتور متاتریدر 4 Keltner Channel فارکس

در یک روند نزولی، بازار خود را به نیمه پایین کانال محدود می کند. و مشابه شرایط روند صعودی، قیمت ممکن است تا زمانی که روند به پایان نرسیده، بین باندهای پایین و میانی نوسان کند.

برک آوت ها

اندیکاتور کانال Keltner همچنین به عنوان یک ارائه دهنده سیگنال شکست قابل توجه عمل می کند. بارها قیمت در داخل کانال باز شده و در خارج از کانال بسته می شود. هر زمان که این اتفاق می افتد، نشان می دهد که قیمت برای مدتی در جهت شکست به مسیر خود ادامه خواهد داد. این شکست‌ها گاهی اوقات نشانه شروع حرکت‌های بزرگ بازار است.

شناسایی بریک آوت با اندیکاتور Keltner Channel در متاتریدر 4

در ادامه تصویری از یک سناریوی معاملاتی احتمالی قرار داده ایم :

سیگنال خرید با اندیکاتور Keltner Channel
تغییر روند

کانال Keltner همچنین سیگنال های قدرتمندی را ارائه می دهد که ممکن است برای معامله گران خلاف جهت روند مفید باشند. وقتی قیمت پس از اینکه به طور مداوم به باند بالایی برخورد میکند به باند پایینی بیاید، به باند پایین می‌رسد، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که روند صعودی در حال از دست دادن نیروی حرکتی خود می باشد.

و هنگامی که در یک روند نزولی هستیم، قیمت به طور مداوم به باند پایینی می‌خورد تا در نهایت به باند بالایی بازگردد، که نشان می‌دهد گاوها ممکن است بازار را در دست بگیرند.

سیگنال فروش با اندیکاتور Keltner Channel فارکس

این اندیکاتور برای چه کسانی مفید است

کانال کلتنر بهترین اندیکاتور برای معامله گران مبتدی است که در تشخیص روند بازار مشکل دارند.

اندیکاتور کانال کلتنر بخش جدایی ناپذیر از اندیکاتورهای روی چارت بسیاری از معامله گرانیست که در جهت روند یا خلاف جهت روند معامله می کنند. علت آن سیگنال های قدرتمندی است که این اندیکاتور برای هر دو نوع معامله گران ارئه می دهد.

fxea.info
دانلود فایل

لینک مستقیم و کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *