دانلود اندیکاتور فارکس MACD2LINE برای متاتریدر 4
اندیکاتور روند

اندیکاتور فارکس MACD2LINE برای متاتریدر 4

متاسفانه برخی از اندیکاتورهای استاندارد متاتریدر 4 به خوبی برای تجزیه و تحلیل شرایط متغیر در بازار فارکس توسعه نیافته اند. این موضوع نه تنها به دلیل افزایش تعداد شرکت‌کنندگان واقعی است، بلکه به دلیل استفاده از ربات‌ها و الگوریتم‌ها در طول معاملات نیز می باشد. به همین دلیل، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که اندیکاتور رایگان MACD2LINE را که نسخه بروز و بهبود یافته‌ای از اسیلاتور MACD استاندارد موجود در متاتریدر 4 است را فرا بگیرید.
آنچه که درباره اندیکاتور متاتریدر 4  MACD2LINE با شما در میان خواهیم گذاشت :

  • اندیکاتور MACD2LINE چیست
  • ویژگی‌های اندیکاتور MACD2LINE
  • سیگنال‌ گیری با اندیکاتور MACD2LINE
  • تنظیمات MACD2LINE

اندیکاتور MACD2LINE چیست ؟

اندیکاتور MACD2LINE چیست

اندیکاتور MACD2LINE موینگ اوریج ها (EMA) و هیستوگرام های حجمی را در بخشی جدا از چارت شما رسم می کند.

این اندیکاتور دارای یک خط صفر است. کل فضای بالای این خط، منطقه بیش‌خریداری و کل فضای زیر خط صفر، منطقه بیش‌فروش محسوب می شود.

هرچه موینگ اوریج ها بالاتر از خط صفر باشند، احتمال زیادی وجود دارد که روند به سمت پایین تغییر کند و بالعکس اگر EMA ها زیر خط صفر باشند و فاصله زیادی از خط صفر داشته باشند، احتمال بالاتری وجود دارد که روند به سمت بالا تغییر کند.
به طور پیش‌فرض، اندیکاتور MACD2LINE به گروه اسیلاتورها تعلق دارد. بنابراین، بهتر است از این اندیکاتور زمانی استفاده کنید که روند تایم بالا و روندهای تایم پایین در خلاف جهت هم حرکت می کنند.

هر روش معاملاتی که داشته باشد ( سوئینگ تیریدینگ، معاملات روزانه یا بلندمدت ) این اندیکاتور می‌تواند به عنوان یک مکمل برای سیستم معاملاتی شما باشد.

بنابراین، اگر شما با تکنیک‌های معاملاتی نوسانگیری و سوئینگ تریدینگ معامله می‌کنید و دوره‌های کوچک EMA را ترجیح می‌دهید، تعداد نقاط ورود به بازار افزایش خواهد یافت. به همین ترتیب، احتمال باز کردن معاملات سودآور در زمان برگشت روندهای کوتاه مدت نیز بالاتر خواهد بود.

اما اگر ترجیح شما پوزیشن های میان مدت و بلندمدت است، با افزایش مقدار EMAها تعداد نقاط ورود کمتر خواهد شد. با این حال ممکن است قابل اطمینان‌تر باشند!

ویژگی‌های اندیکاتور MACD2Line

اندیکاتور MACD یکی از اندیکاتورهای پیشفرض متاتریدر 4 بوده که از اجداد MACD2LINE محسوب می شود. MACD2LINE نسبت به MACD دارای مزایای بیشتری است.

ویژگی های اندیکاتور متاتریدر 4 فارکس MACD2LINe
اول از همه، MACD2LINE دو موینگ اوریج رسم می کند یعنی EMA سریع و EMA کند. هر دو این خطوط رنگ های متفاوتی دارند: خط سریع آبی بوده و خط کند قرمز است. سیگنال‌های ورود به بازار زمانی تولید می‌شوند که خط سریع خط کند را قطع می‌کند.

دوم، حجم هیستوگرام نیز دارای دو رنگ قرمز و سبز است. اگر رنگ حجم قرمز باشد، فقط پوزیشن های فروش باید در نظر گرفته شود؛ اگر رنگ حجم سبز باشد، فقط پوزیشن های خرید را باید در نظر بگیریم.

سوم، خط صفر اندیکاتور می‌تواند به عنوان یک سیگنال اضافی در معاملات شما مؤثرتر باشد تا خط صفر MACD استاندارد.

با آنکه MACD تنها یک نوع هیستوگرام و یک EMA دارد، MACD2LINE هیستوگرام های حجمی اندیکاتور را به دو نوع صعودی و نزولی تقسیم می کند و موینگ اوریج دوم هم پوزیشن های معاملاتی بالقوه تری را در اختیارتان می گذارد.

سیگنال‌ گیری با اندیکاتور MACD2LINE

اگرچه این اندیکاتور سیگنال‌های خرید و فروش را تولید می‌کند، باید از یکی از ابزارهای اصلی تحلیل تکنیکال و پرایس اکشن یعنی خط روند برای افزایش ضریب اطمینان نقاط ورود استفاده کنیم. برای این کار، می توان از اندیکاتور رایگان AutoTrendLines استفاده کرد.

دانلود اندیکاتور سیگنال گیری متاتریدر 4 MACD2LINE

همانطور که در مثال بالا مشاهده می‌شود، چندین عامل به یک سیگنال فروش اشاره دارند. EMA در منطقه اشباغ خرید قرار گرفته، هیستوگرام حجمی قرمز رنگ است و نقطه ورود به معامله با قطع موینگ اوریج کند توسط موینگ اوریج سریع شکل گرفته است.
به خط روند نزولی که به عنوان یک سیگنال دوم عمل می کند نگاه کنید. تا زمانی که این خط به سمت بالا شکسته نشده، ما می‌توانیم روند نزولی اصلی را ببینیم و به همین دلیل فقط معاملات فروش را در نظر بگیریم.

بهترین ناحیه برای قرار دادن Stop Loss بالای خط روند است و بهترین زمان برای بستن پوزیشن زمانیست که EMA سریع در نزدیکی EMA های بیش فروش قبلی قرار گرفته است.

برای توضیح نحوه استفاده از اندیکاتور MACD2Line در تایم فریم های مختلف، قصد داریم یک معامله خرید را در تایرم فریم M15 تحلیل کنیم.

دانلود اندیکاتور فارکس MACD2LINE

مانند مثال فروش بالا، خط روند صعودی به عنوان یک ابزار تحلیل پرایس اکشن اضافی عمل می‌کند: ما فقط باید تا زمان شکست آن ، به دنبال فرصت‌های خرید باشیم.

چارت بالا شرایط مناسب خرید متشکل از ترکيب هيستوگرام های حجمی سبز، خط روند صعودي و کراس موینگ اوریج سریع و کند را نشان مي دهد.

Stop Loss را زیر خط روند صعودی قرار می دهیم و پست از این که نواحی بیش خرید قبلی زده شد از پوزیشن خاج می شویم.

fxea.info
دانلود فایل

لینک مستقیم و کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *