اندیکاتور متاتریدر 4 تشخیص اوردر بلاک Shved Supply & Demand
اندیکاتور روند سیگنال دهی

اندیکاتور متاتریدر 4 تشخیص اوردر بلاک Shved Supply & Demand

این اندیکاتور به طور خودکار مناطق عرضه و تقاضا را در نمودار ترسیم می کند. فعالیت معاملاتی فعالان بازار فارکس در کنار این سطوح بالاتر بوده و به شما امکان می دهد نقاط سودآور بالقوه را برای معامله شناسایی کنید.

شما به احتمال زیاد می دانید که پشت همه تغییرات قیمت در بازار فارکس نسبت دائماً در حال تغییر خریداران و فروشندگان است.

پلتفرم متاتریدر 4، به طور پیش‌فرض اندیکاتوری ندارد که بتواند مناطقی را که تغییرات کلیدی در این نسبت رخ می‌دهد برجسته کند. به همین دلیل ما پیشنهاد می‌کنیم اندیکاتور رایگان Shved Supply & Demand Indicator را شناسایی این مناطی بررسی نمایید.

 

فهرست :

  • بررسی اندیکاتور Shved Supply & Demand Indicator
  • اندیکاتور Shved Supply & Demand Indicator چه نوع مناطقی را مشخص می کند
  • مثال هایی درباره استفاده از اندیکاتور Shved Supply & Demand Indicator

 

بررسی اندیکاتور Shved Supply & Demand Indicator

مناطق عرضه و تقاضا سطوحی هستند که قبلاً افزایش فعالیت بازار فارکس در نزدیکی آنها دیده می شد.

بررسی اندیکاتور متاتریدر 4 تشخیص اوردر بلاک Shved Supply & Demand

این مقادیر برای ما جالب هستند زیرا تعامل مکرر قیمت با آنها امکان تعیین نقاط سودآور بالقوه برای ورود به معاملات را فراهم می کند.

ارتفاع مناطق بستگی به فعالیت قیمت در نزدیکی آنها دارد. اگر سطوح به طور مکرر علاقه معامله گران را برانگیخته باشد و قیمت پس از پاسخ به آنها بالا/پایین شود، ارتفاع از نظر بصری بیشتر خواهد بود.

برای راحتی، همه شکل‌های نمودار دارای یک توضیح متن کوتاه هستند، بنابراین در درک معنای سطح برجسته‌شده مشکلی نخواهید داشت.

مانند بسیاری از اندیکاتورهای بازار فارکس، اندیکاتور Shved Supply & Demand  سیگنال‌های معتبرتری در تایم فریم های بالاتر می‌دهد. این به این دلیل است که مقدار مناسبی از نویز بازار در بازه های زمانی پایین وجود دارد.

همچنین باید در نظر داشته باشید که هر چه قیمت مناطق عرضه و تقاضا را بیشتر مورد آزمایش قرار دهد، آنها می توانند واقعی تر باشند.

اندیکاتور Shved Supply & Demand Indicator چه نوع مناطقی را مشخص می کند

این اندیکاتور در مجموع 5 نوع سطح را برجسته می کند :

منطقه ضعیف – هیچ عرضه و تقاضای مازادی نزدیک به این مقادیر وجود ندارد. بر این اساس، یا باید از معامله در اطراف آنها اجتناب کنید یا این کار را با دقت انجام دهید.

منطقه تست نشده – منطقه هنوز تست نشده است. شامل آن دسته از مناطق عرضه و تقاضا می شوند که زمانی قیمت از آنها حرکتی قوی و هدفمند انجام داده است.

منطقه تأیید شده – این سطح قبلاً تست شده (تأیید شده). مناطقی هستند که در آن تمایلات به معامله 2 بار یا بیشتر جرقه زده شده است. این اندیکاتور تعداد دفعات تست مجدد را در نمودار نشان می دهد. هرچه تعداد تست های مجدد بیشتر باشد، منطقه قوی تر است.

منطقع ثابت شده – منطقع مکرر تست شده. به عنوان یک قاعده، فعالیت معاملاتی تقریباً همیشه از این مقادیر از سر گرفته می‌شود، حتی تا زمانی که یک سطح شکسته شود و روند تغییر کند.

سطوح گرداننده – سطوح به اصطلاح “آینه”. در ابتدا، چنین مناطقی به عنوان حمایت یا مقاومت عمل می کنند. اما با توجه به تغییرات عرضه و تقاضا، این سطح شکسته شده و برای معامله در خلاف جهت روند استفاده می شود.

 

مثال هایی درباره استفاده از اندیکاتور Shved Supply & Demand

هنگام استفاده از اندیکاتور، می توانید به دو روش کار کنید: در جهت روند یا خلاف جهت روند اصلی

معامله در خلاف جهت روند

معامله خلاف جهت روند اندیکاتور متاتریدر 4 تشخیص اوردر بلاک Shved Supply & Demand

نمودار بالا تغییر روند نزولی به روند صعودی را نشان می دهد. بیایید اصل استفاده از اندیکاتور در این مثال را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم :

1- اولین حرکت قوی. در نتیجه تقاضای بالای فعالان بازار فارکس قیمت جفت ارز افزایش می یابد. هنگامی که این حرکت به پایان رسید، این منطقه در وضعیت “تست نشده” قرار می گیرد.

2- هنگامی که قیمت به سطح نزدیک می شود، می توانیم دومین حرکت صعودی را مشاهده کنیم. ظاهر نمودار برای خریداران بیشتر و بیشتر جالب می شود و به حالت “تأیید شده” تغییر وضعیت داده می شود.

3- موج سوم حرکتی قله جدیدی ایجاد می کند که نشان دهنده پتانسیل بالای روند صعودی برای ادامه حرکت است. پس از اینکه قیمت سه موج حرکتی را تشکیل داد، سطح به وضعیت “اثبات شده” می رسد.

4 – دفعه بعد که قیمت به منطقه نزدیک می شود با یک حرکت صعودی جدید همراه می شود – این بار می توانیم به دنبال نقاط ورود برای خرید باشیم.

5 – اینجا جایی است که شما باید حد ضرر خود را قرار دهید.

معامله در جهت روند

معامله دز جهت روند با اندیکاتور متاتریدر 4 تشخیص اوردر بلاک Shved Supply & Demand

در این حالت ما یک روند نزولی با امواج اصلاحی داریم

1- حرکت صعودی یک حرکت اصلاحی در برای روند نزولی اصلی است.

2- اولین حرکت موج نزولی به پایین دره قبلی، نشانه ای از قدرت فروشندگان است. وقتی قیمت دفعه بعد به این سطح نزدیک شد، می توانید به دنبال نقاط ورود برای فروش باشید.

3 – موج دوم فروش که از این سطح شروع می شود – در این هنگام می توان به دنبال نقطه ورودی برای فروش بود.

4 – سطحی است که حد ضرر در آنجا قرار می گیرد.

اگرچه این اندیکاتور مناطقی را نشان می دهد که برای فعالان بازار فارکس بسیار جالب هستند، با این وجود سیگنال های این اندیکاتور در ترکیب با سایر اندیکاتورها می توانند کارآمدتر باشند. استفاده از این اندیکاتور همراه با سیستم های پرایس اکشنی توصیه می شود.

مهم نیست که در نهایت به چه نوع رویکرد معاملاتی پایبند هستید، اندیکاتور Shved Supply & Demand می تواند مکمل مفیدی برای سیستم شما باشد. نکته اصلی این است که احتمال از سرگیری روند از سطوح فعالیت معاملاتی که اندیکاتور ترسیم می کند به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

fxea.info
دانلود فایل

لینک مستقیم و کاملا رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *